Dnes je 21.11.2024
svátek má Albert
1°C Praha 1°C Plzeň -1°C Liberec 0°C Ostrava 0°C Zlín 2°C Brno
EUR: 25,290
USD: 23,949
Další měny

Pravidla reklamy Easy24

Pro inzerci v reklamním prostoru Easy24, je nutné dodržovat všechna pravidla uvedená na této stránce. Dále jen Pravidla reklamy.
V případě porušení Pravidel reklamy si Easy24 vyhrazuje právo zobrazování inzerce zamezit nebo nepovolit. V případě opakovaného porušování Pravidel reklamy si Easy24 vyhrazuje právo zablokovat zadavatele reklamy pro další zobrazování inzerce.

Reklama nebo její část, nesmí působit na běžného uživatele odpudivě nebo urážlivě. Nesmí také obsahovat vulgarismy či jiné neetické prvky.

Zobrazení reklamy se řídí Obchodními podmínkami Easy24.
Reklama musí splňovat technickou specifikaci.

I přes splnění všech potřebných náležitostí nevzniká žádnému inzerentovi právo na zveřejnění jeho banneru.


  1. Zbraně
    • Není dovolena inzerce na střelné zbraně a střelivo dle zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy
    • Povolena je inzerce zbraní nepodléhajících registraci a jejich příslušenství - paintballové, airsoftové, znehodnocené zbraně, historické zbraně, plynové a další dle § 7 zákona o zbraních. Typ zbraně nebo její kategorizace musí být jasně uvedena v reklamním sdělení. (Např. paintballová zbraň Tippmann TMC, Tippmann TMC na paintball, zbraň kategorie D, vzduchovka Hatsan, znehodnocená zbraň, historická zbraň.)
  2. Zdravotní tvrzení
    Obecná pravidla
    • Písemná upozornění na bannerech, která vyžaduje zákon, musí být čitelná.
    • Obecná reklama (např. chřipka nebo vitamín c) nebo nekonkrétní nativní inzerát text povinného označení (doplněk stravy, lék pro vnitřní užití atd.) obsahovat nemusí, pokud nepropagují konkrétní výrobek - nezmiňuje jeho název či jedinečnou část názvu a nezobrazují obrázek výrobku.
    Léky (léky a potraviny)
    • Lék se musí nacházet v databázi SÚKL:
    • Zakázána je reklama na léky na lékařský předpis, anebo obsahující omamné a psychotropní látky.
    • Reklama na volně prodejné léky musí vždy obsahovat:
    • Informaci, že jde o lék;
    • Přesný název léku (tak jak je uveden v databázi SÚKL);
    • Informaci o správném užití léku;
    • Výzvu k pečlivému přečtení příbalové informace (např. „Lék k vnitřnímu / vnějšímu použití. Před užitím čtěte obal nebo příbalovou informaci.“);
    • V případě, že se informace do reklamního formátu nevejde, je třeba, aby informaci obsahovala cílová stránka;
    • Reklama nesmí vyvolávat dojem, že porada s lékařem není potřebná; reklama nesmí obsahovat zjevně přehnaná tvrzení o možnosti uzdravení se nebo zlepšení zdraví;
    • Reklama se nesmí dovolávat doporučení vědců a zdravotnických odborníků a zvyšovat tím šanci na odbyt léku;
    • Reklama nesmí tvrdit, že lék je účinný jen proto, že je přírodního původu; reklama nesmí vyobrazovat přehnaným způsobem konkrétní projevy nemoci.
    Doplňky stravy
    • Reklama na doplněk stravy musí obsahovat zřetelný text „doplněk stravy“.
    • Reklama nesmí naznačovat, že potravinový doplněk léčí.
    Speciální potraviny
    • Potravina se musí nacházet v jedné z těchto databází: Registr oznámených potravin nebo Registr rozhodnutí hlavního hygienika (do 1.1.2015):
    • Potravinám nesmí být přisuzovány preventivní či léčebné účinky a dále zvláštní charakteristické vlastnosti, pokud tyto vlastnosti mají všechny obdobné potraviny.
    • Zákaz zobrazení nebo zmiňování lékaře, medicínských symbolů apod.
    • Není možné se odvolávat na nekonkrétní vědecké studie.
    Potraviny pro zvláštní výživu
    • Reklama musí obsahovat zřetelný text „potravina pro zvláštní výživu“.
    • Od roku 2016 dle Nařízení EU č. 609/2013 spadají do této kategorie tyto potraviny:
      1. Počáteční a pokračovací kojenecká výživa
        • Reklama na počáteční kojeneckou výživu je zakázána.
        • Reklama na pokračovací kojeneckou výživu nesmí obsahovat pojem jako "humanizované" nebo "maternizované" nebo podobný výraz a nesmí vyvolávat dojem, že plně nahrazuje přirozené kojení.
        • Zakázány jsou formulace “maminky doporučují”, “schváleno maminkami” apod.
      2. Obilné příkrmy a potraviny pro malé děti
      3. Potraviny pro zvláštní lékařské účely
        • Zadavatel může v reklamě využít výše zmíněná označení, ale současně v reklamě musí být také informace “potravina pro zvláštní výživu”.
      Easy24 si vyhrazuje právo inzerci doplňků stravy, potravin pro zvláštní výživu, počáteční a pokračovací kojenecké výživy a léků inzerentovi zcela neumožnit v případě opakovaného porušení Pravidel reklamy nebo v případě sporné textace reklam.
  3. Omamné a psychotropní látky
    • Easy24 neumožňuje prodej omamných a psychotropních látek, přírodních drog (například šalvěj divotvorná, konopí, lysohlávky), jejich semen a produktů.
    • Konopné masti, konopné potraviny, doplňky stravy, energy drinky je možné inzerovat pouze v případě, že tyto produkty byly vyrobeny a uvedeny na trh v souladu s platnými právními předpisy. Tedy mj. jejich obsah látek ze skupiny tetrahydrokanabinolů (THC) nepřekročí zákonem stanovenou hranici 0,3 %.
  4. Sázení a loterie
    • Easy24 neumožňuje inzerci na sázení, loterie nebo podobné hry.
  5. Tabákové výrobky
    • Easy24 neumožňuje inzerci na tabákové výrobky, tj. cigarety, doutníky, tabák apod.
    • Easy24 neumožňuje inzerci na elektronické cigarety včetně veškerého jejich příslušenství, náplní apod.
  6. Alkoholické nápoje
    Lze inzerovat za uvedených podmínek:
    • Reklama nesmí být zaměřena na osoby mladší 18 let, nesmí nabádat k nestřídmému užívání;
    • Nesmí navozovat dojem, že spotřeba alkoholu zajišťuje společenské či sexuální úspěchy, že má léčebné vlastnosti, že má povzbuzující nebo zklidňující účinek nebo že je prostředkem k řešení osobních problémů;
    • Nesmí spojovat spotřebu alkoholu se zvýšenými výkony nebo být užita v souvislosti s řízením vozidla.
    • Nesmí osoby mladší 18 let ani osoby, které jako mladší 18 let vyhlížejí, zobrazovat při spotřebě alkoholických nápojů nebo nesmí využívat prvky, prostředky nebo akce, které osoby mladší 18 let oslovují;
    • Nesmí záporně či ironicky hodnotit abstinenci nebo zdrženlivost.
    Cílová stránka musí obsahovat informaci o zákazu prodeje alkoholických nápojů osobám mladším 18 let, například formou vstupní brány.
  7. Nelegální software a obsah
    • Inzerce nesmí sloužit jako nástroj k propagaci prodeje či nelegálního šíření autorských děl. Obsahem cílové stránky nesmí být takzvaný „warez“, sériové klíče, hacky, cracky a jiné nástroje sloužící k ilegální aktivaci softwaru.
    • Není možné inzerovat výrobu nebo prodej falešných dokladů, psaní diplomových a podobných prací, skládání zkoušek za někoho jiného, rušičky radarů, odposlechů.
  8. Zavádějící sdělení a obsah
    • Vyhrazujeme si právo zamezit zobrazování inzerce v případě, že jsme byli upozorněni skupinou spotřebitelů nebo jsme sami vyhodnotili, že inzerce má prvky klamavé reklamy ve smyslu § 2977 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, nebo na cílové stránce dochází k jinému neetickému či podvodnému jednání.
    Dále není možné inzerovat
    • Zázračné produkty, přípravky či služby, slibující nepravděpodobný výsledek s minimálním úsilím nebo investicí.
    • Služby založené na pravidelných automatických platbách, kde je zrušení smluvního vztahu pro koncového zákazníka neúměrně náročné v porovnání se vznikem tohoto smluvního vztahu.
    • Pokud reklama nebo její část naznačuje zázračné řešení, produkt nebo službu, případně obsah reklamy klamavým způsobem (např. nesouvisející grafikou) láká uživatele k prokliku.
    • Slib výhry, reklama zmiňující “vyhráli jste” a podobná nepravdivá sdělení.
    • Reklamy, které napodobují systémové nebo webové upozornění, chybové hlášky, dialogová okna, nabídky nebo oznámení o žádosti, reklamy zobrazující nefunkční webové prvky (např. tlačítka pro zavření, textová pole, přepínače, obecně tzn. trikové bannery).
    • Reklamu, která svým provedení napodobuje server Easy24.cz.
  9. Cílová stránka
    • Easy24 nepovoluje stránky, na kterých nejsou uvedeny dostatečné informace o propagovaném produktu nebo službě. Poskytnutí více informací o propagovaném produktu nesmí být podmíněno zadáním osobních údajů (zpravidla, ale nikoliv výhradně internetové stránky nabízející poradenství, hubnutí, práci z domu, půjčky nebo IQ testy).
    • Cílová URL musí být funkční a v souladu s českými zákony a ústavou ČR.
    • Cílová URL musí vždy vést na www stránku, tzn., nesmí vést na dokumenty (PDF, Word, Excel), videa, atp.
    • Cílová stránka musí souviset se sdělením banneru nebo s tím, co banner naznačuje.
  10. Erotická reklama
    Není povoleno:
    • Žádná forma erotické reklamy, přičemž erotickou reklamou se rozumí zejména komunikace výrobků a služeb, sloužící k sexuálnímu uspokojení.
    • Reklama na jakýkoliv druh seznamky, včetně té s erotickým podtextem.
    • Zobrazení nebo náznak tělesné aktivity sexuálního charakteru.
    • Nazí lidé, odhalená prsa bez podprsenky nebo jen zakryté bradavky dlaní nebo prsty.
    • Vulgární výrazy, výrazy popisující sexuální aktivity, chtíč, včetně sexuálních praktik.
    • Označování pohlavních orgánů a sexuálních aktivit vhodným stylem, avšak v nevhodném kontextu, který by ve svém důsledku byl vulgární.
    Možné výjimky:
    • Prodej spodního prádla - zobrazení lidí ve spodním prádle (ne však průhledné spodní prádlo).
    • Prodej plavek, prodej bazénů - zobrazení lidí v plavkách.
    • Prodej zájezdů - zobrazení lidí v plavkách, nesmí však být dominantní částí banneru.
    • Kosmetické a zdravotní služby, hubnutí, plastická chirurgie, liposukce apod. - decentní zobrazení lidí ve spodním prádle nebo bez podprsenky, pokud jsou zakryté bradavky (nestačí překrýt bradavky dlaní nebo prsty).